Avisar de contenido inadecuado

Wijnconsumptie in Brazilië

{
}

 -

Cachaça en bier Consumenten, de lokale bevolking lijken geen gewoonte van het wijn drinken te hebben. Zelfs soms kopers kiezen tafel druifwijn in het nadeel van hybride wijn gemaakt uit druiven als de Cabernet Sauvignon of Merlot, bijvoorbeeld.

Volgens marktonderzoek onder de 350 miljoen liter wijn per jaar geproduceerd in Brazilië, 268 miljoen gewone wijn en 82 miljoen goede wijnen. Echter de noordoosten mensen lijken, en in toenemende mate, de bubbels te genieten. Werden verkocht in 2007 in het land 12 miljoen liter  mousserende, zeven en een half miljoen euro afkomstig van de lokale wijnboeren. Reeds bekend om zijn fresco's en verfrissende sprankelende Prosecco, gemaakt van de Prosecco-stam in Brazilië worden geproduceerd mousserende wijnen onder Charmat methode (het jaar in roestvrij stalen tanks) en de traditionele of champenoise methode, het verkrijgen van een dichte en zalvende goede wijn, als gevolg van bijna twee jaar van wijnrust tussen de wijn gisten.

Ook het land is ook bekend om zijn zoete mousserende Asti soort, musc at druif, met een hoge concentratie van suiker en een laag alcoholgehalte, zeer fruitig en makkelijk te drinken. In tegenstelling tot anderen, wordt aangenomen dat de beste voorbeelden van deze drank zijn in de wijngaarden gelegen in de lijn van Ecuador, in het bijzonder in de Valle van San Francisco. Tot voor kort werd gedacht niet mogelijk om kwaliteitswijnen in tropische klimaten te produceren.

Echter, op dit moment, de lokale wijnmakers zeggen dat, terwijl groeit in tropische planten snel slijt (de vrucht rijpt twee keer in het jaar), krijgen we druiven van grote concentratie van suiker, ideaal voor de productie van mousserende soort Asti. Zelfs de flessen geproduceerd in het gebied voor Miolo Wine Group, een van de sterkste wijngaarden van het land, is gemarkeerd als de beste in Brazilië. Dit bedrijf was de eerste die het potentieel van het land, toen de directeur, Adriano Miolo, de vooruitziende blik om te huren had, in 2001, de Franse wijnmaker Michel Rolland als consultant.

Dat was het belang van de Fransen in de ontwikkeling van de wijn industrie en de mousserende wijn in het gebied, de multinationale Moët Chandon opende een fabriek in Garibaldi, puur en uitsluitend gewijd aan het leveren van de binnenlandse markt. De Chandon wijnmaken directeur, Philippe Mevel vertelde in de galerij waarin de wijnmakerij geopend word omdat " mousserende consumptie in het land was enorm en geweldig productiepotentieel."

Sinds 1998, het bedrijf ontwikkelt producten alleen voor de hogere segmenten van de markt-Special Reserve, Excellence en Passie (mousserende roze) - en domineert de verkoop in de marge van 30 Reales. "We produceren lichte, frise, makkelijke mousserende te drinken. Een eigenaardigheid van Chandon Brazilië is dat we een percentage van de mousserende Riesling Italico toevoegen, een onderscheidend stam en expressie in deze unieke terroir", verklaarde Mevel.

{
}
{
}

Deja tu comentario Wijnconsumptie in Brazilië

Identifícate en OboLog, o crea tu blog gratis si aún no estás registrado.

Avatar Tu nombre