Avisar de contenido inadecuado

Terug in het gareel: 5 richtpunten om af te vallen en toch goed te eten

{
}

 TAGS:undefined 

Ondanks dat sommige van ons de de zomervakantie al lang vergeten zijn, komen de herinneringen aan de zomeravonden boordevol spijzen en dranken weer boven als je je broek ineens niet meer dicht krijgt. En, laten we eerlijk zijn: het is meer dan normaal dat je je in de zomer een beetje te buiten gaat en vaak te veel eet. Dit is geen wonder want tijdens de vakantie hoef je niet op tijden te letten, we slaan wel eens een maaltijd over en vaak hebben we veel afspraken en etentjes… Maar, met een beetje inspanning en zonder een al te strikt dieet kan je al een heel eind komen. Het voornaamste is dat je gezond bent!

1. De vijf maaltijden per dag

Lijkt het teveel? Nee, voor een juist levenspatroon wordt dit aanbevolen door zowel artsen als voedingsdeskundigen en men voorkomt hier bovendien overgewicht mee. Het gaat er hierbij om dat je vijf eetperioden per dag aanhoudt die lopen van de ochtend, tussen de middag, het middageten, het tussendoortje in de namiddag en het avondeten. Vanzelfsprekend moet je kleine porties nuttigen zodat je geen honger krijgt en andere tussendoortjes gaat eten.

2. Het Mediterraanse dieet

Om overtollig gewicht te verliezen en om er een levenslang dieet op na te houden is het Mediterraans dieet het meest aanbevolen door specialisten uit de hele wereld. Dit dieet zit boordevol fruit, seizoensprodukten, vissoorten, salades, graanprodukten en af en toe een glaasje wijn.

3. Wekelijks programa voor lichaamsbeweging

Bovengenoemde diëten moet je afwisselen en aanvullen met lichaamsbeweging. Als dat dagelijks kan is dat natuurlijk het beste, maar zoniet dan moet dat minstens twee maal per week. Het gaat erom dat je zowel aerobic als buikspieroefeningen doet maar ook nieuwe disciplines (gewoon dansen), of zumba en aerostyle waar je doorlopend je hele lijf mee gebruikt en die zowel spierversterkend als vetverbrandend zijn. De oefeningen moeten doorlopend zijn want het heeft geen nut als je maar één of twee dagen per maand naar aerobic of naar fitness gaat.

4. Meer fruit eten

Fruit heeft antioxiderende eigenschappen en helpt voor een groot deel het vetgehalte te verminderen. We kunnen bijvoorbeeld het brood tijdens de maaltijd, de toetjes met suiker en veel meer andere voedingsmiddelen vervangen door drie stukken fruit per dag.

5. Neem lekker vis

Zo moeten we ook de vetten aan de kant laten staan en tevens verwerkt voedsel en sommige vleessoorten links laten liggen om geleidelijk aan meer vis te eten. Vooral de vette vis wordt aanbevolen. De artsen bevelen drie maal per week vis aan. Pas wel op met de sauzen en specerijen die de vis vergezellen. Het is daarom beter om de vis te grillen en te serveren met groenten en sojasaus.

 TAGS:Terre di Montelusa Brindisi Riserva 2013Terre di Montelusa Brindisi Riserva 2013

Terre di Montelusa Brindisi Riserva 2013

 

 

 TAGS:Tarima 2014Tarima 2014

Tarima 2014

{
}

Deja tu comentario Terug in het gareel: 5 richtpunten om af te vallen en toch goed te eten

Identifícate en OboLog, o crea tu blog gratis si aún no estás registrado.

Avatar Tu nombre