Avisar de contenido inadecuado

Hoe is de wijnconsumptie in de laatste jaren veranderd?

{
}

 TAGS:undefined

De gastronomische behoeften zetten zich razendsnel voort en de consument stelt steeds hogere eisen. Deze ontwikkeling is ook waar te nemen in het wijnverbruik. Laten we eens een kijkje nemen hoe de consument nou eigenlijk veranderd is in de afgelopen jaren!


Men neemt niet met alles meer genoegen. Aangezien men in slechts enkele jaren overstelpt is met informatie, zijn zowel nieuwe als traditionele wijndrinkers steeds veeleisender geworden en weten daarbij steeds beter wat zij willen. Zodoende verlangen zij zowel kwaliteit als beroepsbekwaamheid.


Nieuwe wijndrinkers. Door de opkomst van de sociale netwerken en de blogs, zijn er ook nieuwe wijndrinkers tevoorschijn getreden die zich richten op de reacties die consumenten plaatsen op de sociale netwerken en op het internet in het algemeen. Ondanks dat ze niet veel van wijnen afweten, doen zij steeds meer kennis op. Het gaat in de praktijk om een voornamelijk jong publiek met een beperkte wijnconsumptie. Desalniettemin, vragen zij dankzij het dagelijks contact op internet, naar recente wijnjaren en minder bekende oorsprongsbenamingen.


Waar men de wijn koopt. Volgens onderzoeken van SymphonyIRI, gaat de consument bij de aankoop van wijn niet meer uitsluitend naar wijkelders of speciaalzaken. Verreweg de meeste wijndrinkers kopen een kwaliteitswijn tegenwoordig in de eerste plaats in supermarkten en warenhuizen, gevolgd door respectievelijk slijterijen, bedrijfswinkels, wijncooperaties en andere verkooppunten. Uiteraard is de online wijnaankoop ook in een groeiende ontwikkeling.


Waar de wijn wordt gedronken. Er vinden ook verandingen plaats in de plaatsen waar men wijn drinkt. De traditionele consumptie in restaurants heeft plaats gemaakt voor kroegen en wijnkelders uit de buurt, café´s, wijnproeverijen en plaatsen waar gastronomische evenementen worden gehouden ten behoeve van marketplaces omtrent wijn en die een bewuste bijdrage leveren aan de directe aankoop van het produkt.


“Etiketdrinkers”. Aan de andere kant zijn er ook nieuwe consumenten op het toneel verschenen die leken zijn op het gebied van wijnen en die volgens sommige kelderhouders, louter en alleen op het etiket afgaan. Dat wil zeggen dat zij een wijn bestellen op basis van een gerenommeerde wijnkelder, een bekende oorsprongsbenaming of omdat ze simpelweg in alle media genoemd worden.

 TAGS:Viña Ardanza Reserva 2005Viña Ardanza Reserva 2005

Viña Ardanza Reserva 2005

 

 

 TAGS:Tarima 2014Tarima 2014

Tarima 2014

 

 

{
}

Deja tu comentario Hoe is de wijnconsumptie in de laatste jaren veranderd?

Identifícate en OboLog, o crea tu blog gratis si aún no estás registrado.

Avatar Tu nombre