Avisar de contenido inadecuado

Hoe de indrukwekkende wijnstreken bereikten succes?

{
}

 TAGS:Enkele dagen geleden las ik een groot artikel in het tijdschrift La revue de vin de France. Ik raad iedereen aan die wil begrijpen hoe ze ontwikkelden zich de groote wijnstreken in de wereld als BordeauxBourgogneToscaans, etc...Wijnen die nu wereldwijd zijn erkend en waarvan de marktprijzen soms tot duizenden euro's oplopen.

Het merkwaardige van dit geval is dat het prestige en herkenning van deze grote streken hebben wij ze bereikt door geschiedenise,economische, sociaale? en politieke redenen! Dus ja, de politiek is van invloed als ze schept grote wijnstreken. Het is een duidelijk bewijs dat de streek die echter een sleutel is, ze is niet erg invloedrijk en is geen belangrijk argument om een indrukwekkende wijnstreek te scheppen. En het is een duidelijk bewijs de gelegenheid voor de kleine streken die ook kunnen een stap voorwaarts zetten en in de toekomst een groote herkenning bereiken (als het  Priorat in een paar jaar).

Uit het lang verslag blijkt het hoe deze streken langs de eeuwen, en wegens de feodale macht, de Kerk (ja, ja ook hadden ze invloed op de wijn), sociaale,etc ...ze schiepen stap voor stap een herkenning met de verandering van de wijn niet maar in een wijn voor consumptie in eigen streek,maar in een handelssector en streek en in wijnen voor consumptie in de hoge sfere van de gemeenschap. Deze grote sfere van de gemeenschap « bevorderden « deze grote streken ten nadele van veel andere streken die langs jaren verwijderden. Niet omdat ze konden niet goede wijnen produceren, maar omdat ze konden niet te gelegener tijd de sleutel steun krijgen om een stap voorwaarts te zetten.

Er zijn veel personagen of personen die hadden op de wijn invloed, vanaf de Romeinsen die in Frankrijk de wijnbouw in het Rhônes dal ontwikkelden of aan de Seine-oevers,of de Grieksen in Italië,of Carolus Magnus met de Corton (hij liet de wijnstokken na de Kerk), of de keizers van het Oostenrijks-Hongaarse koninkrijk die prezen de Tokaj etc... Een vreemd en eigentijds avontuur is het Petrus avontuur, die was als de beste wijn langs de XX eeuw beschouwd.

En zijn succes (de enige grand cru Bordeaux die is niet als Châteux of Domaine genoemd, natuurlijk), heeft te danken aan een groot marketing invloed. Voor de tweede Wereldoorlog, was er een klein wijnproducent en erg niet bekend van wie de naame Pomerol was (ook niet bekend) maar Marie-Louise Loubat komt aan en zij begin wijnen in de streek te kopen. En zij koopt aan de Arnaud el Petrus familie,omdat zij beschouwt dat deze wijn zal een grote toekomst hebben echter ze onbekend onder bijna allemaal is. Maar zij probeert deze wijn te bevorderen, is er geen manier dat deze wijn de prestige van de wijnen van zijn naarburen in  Saint-Émilion kan overtreffen. Totdat zij entscheidde een Petrus wijnkist de jonge prinses Elizabeth van Engeland toe te zenden (en later koningin zal worden), die symboliseert gedurende dit tijdstip de moderniteit. En het geluk was aan het einde op dat moment. De prinses koos Petrus voor zijn bruiloft op 20 november 1947 en van nu af aan, de Petrus wordt een wijn voor de grote en beroemd politieke personen als de Kennedy familie die beschouwt deze wijn als zijn favoriete wijn of filmsteren als  Marilyn Monroe die houdt van ze en ze verkondigt. Petrus legende werd ook gesmeed.

Is het erg interesant ?

Dat laat zien dat bovendien de streek, in de wijn zijn er andere elementen die veel invloed op de herkenning hebben . Omdat de wijn vertegenwoordigen verhalen, tradities, avonturen... Dat is het mooie van de wijnwereld nee?

{
}

Deja tu comentario Hoe de indrukwekkende wijnstreken bereikten succes?

Identifícate en OboLog, o crea tu blog gratis si aún no estás registrado.

Avatar Tu nombre