Avisar de contenido inadecuado

10 tips om na de kerst een dieet te volgen

{
}

 TAGS:undefined

Als de kerst en nieuwjaar voorbij zijn, is het hard nodig om de overtollige kilo´s erweer af te trainen. Hier zijn enkele tips om dit op een eenvoudige manier te bereiken.

1. Drink water: Water werkt verkwikkend, is dorstlessend en houdt ons vochtniveau op peil. Dit is de reden dat het drinken van water één van de belangrijkste dagelijkse routines moeten zijn. Vaak verwarren we honger- en dorstgevoel wat ons uiteindelijk te veel doet eten.

2. Stel een doel: Als je begint, wees er dan van bewust wat precies je overgewicht is. Stippel dan een plan uit en houdt dagelijks je voortgang bij in een logboek totdat je je gewenste gewicht bereikt hebt. Dit alles moet wel op een constante en geleidelijke wijze gebeuren.

3. Vergeet niet af en toe te zondigen: Je hoeft heus niet te streng voor jezelf te zijn om gewicht te verliezen. Je kan 2 keer zondigen op iedere 21 maaltijden en bijvoorbeeld fast food of ijs eten. Op deze manier is het gemakkelijker om het dieet te blijven volgen en je streefgewicht te halen.

4. Overwin de vraatzucht: Als je hunkert naar voedsel en/of je je er sacherijnig door voelt, tel dan tot 10. Het is echt bewezen dat het helpt. Uit onderzoek is gebleken dat dit soort fases niet langer dan 10 minuten duren en als we deze truc toepassen is het voorbij voor je het weet.

5. Eet 5 maal per dag: een goede spijsvertering helpt om calorieën te verbranden. Een gemakkelijke manier om gewicht te verliezen is om 5 maal per dag kleine hoeveelheden te eten. Dit bevordert de sprijsvertering, geeft je meer energie en je verbrandt op die manier meer calorieën.

6. Kijk je dieet wekelijks na: Sommige mensen kijken dagelijks hun dieet na omdat ze zo snel mogelijk gewicht willen verliezen. Het is beter om ieder weekeinde je dieet te herzien en te schaven aan de positieve en negatieve aspecten.

7. Geleidelijke vorderingen: Als je een goed resultaat wilt, dan moet je geduld hebben. Vaak werkt het dieet beter als mensen geleidelijk aan vorderingen maken en beetje bij beetje afslanken dan diegenen die snel resultaat willen zien en uiteindelijk afhaken.

8. Vermijdt sauzen in de maaltijden: Vervang zowel verpakte als zelfgemaakte sauzen door andere specerijen om het eten op smaak te brengen. Je kan bijvoorbeeld magere yoghurt, citroen of azijn gebruiken.

9. Let op de avondmaaltijden: Breng de porties in de avondmaaltijden met een derde deel terug d.w.z. met 500 calorieën per dag.

10. Drink alcohol met mate: Een of twee glazen wijn of een glas bier kunnen echt geen kwaad en zijn zelfs voordelig voor de gezondheid, maar teveel drank natuurlijk niet. In de eerste fase van het dieet wil je toch echt je overtollige gewicht van de feestdagen kwijt raken. Ondanks dat je misschien weinig lichaamsbeweging doet, is het raadzaam om dan de alcoholconsumptie terug te brengen, aangezien het aantal calorieën in drank vaak hoger zijn dan van een hele maaltijd.

 TAGS:José Pariente Verdejo 2015José Pariente Verdejo 2015

José Pariente Verdejo 2015

 

 

 TAGS:Finca Antigua Syrah 2012Finca Antigua Syrah 2012

Finca Antigua Syrah 2012

{
}

Deja tu comentario 10 tips om na de kerst een dieet te volgen

Identifícate en OboLog, o crea tu blog gratis si aún no estás registrado.

Avatar Tu nombre